Kjøpsbetingelser

MAZING AS 
Orgnr.: 913 387 465
Adresse: Kalnesveien 5, 1712 Grålum
Kontakt: post@mazing.no

Kjøp fra MAZING 
Når du fullfører et kjøp fra MAZING, vil den endelige sluttsummen alltid bli vist ved utsjekk. Alle prisene i nettbutikken til mazing.no er i norske KR, og inkludert mva.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenester på siden.

Betaling
Du kan velge mellom trygge betalingsmetoder gjennom Nets. Vi aksepterer kjøp med Visa og Mastercard. 

Du kan også betale via VIPPS. OBS: Husk å skriv riktig nummer ved utsjekk. 

Vi tar forbehold om at eventuelle feil som oppstår hos våre betalingspartnere er utenom vår kontroll. 

Frakt
Hos MAZING.NO kan du enten hente varen i butikk. Dette er en kostnadsfri tjeneste som lar deg betale over nett, og varen vil ligge klar til henting hos oss. Merk at vi har to lokasjoner, så sørg for å krysse av for riktig lokale. 

Vi leverer også til hele Norge via Posten/Bring med sporing. Prisen på frakt vil vises ved utsjekk, og bli inkludert i totalbeløpet som blir trukket for din ordre. Normal leveringstid: 1-5 dager. 
Vi tar forbehold om eventuelle forsinkelser i posten som er utenom vår kontroll. 

Angrerett 
Vi håper selvfølgelig at varen du har mottatt fra MAZING faller i god smak. Vi forholder oss alltid til angrerettloven, derfor må varen være sendt til oss innen 14 dager etter du fikk den. Den må være i samme stand som da du mottok varen. Du må selv betale returporto, og det er ditt ansvar at vi mottar pakken. Vi anbefaler derfor at du sender pakken med sporing. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

Hvis du ønsker å reklamere et kjøp eller en vare, vennligst send følgende informasjon til: post@mazing.no

  • Ordrenummer
  • Kundenavn
  • E – post adresse som kjøpet ble registrert på
  • Fortell om feilen, og legg gjerne ved et bilde.
  • Navnet på produktet/produktene du ønsker å reklamere

Mangel med varen/produktet – Reklamasjon og rettigheter
– Levering: Dersom en vare ikke blir levert innen avtalt tid kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. MAZING AS tar forbehold om at erstatning ikke gjelder dersom forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

– Produktet/varen: Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. 

Konfliktløsning 
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600.

Din sikkerhet 
Vi har sikkerhetsløsning på nettsiden vår. Dette vil i grunn si at passord, kredittkortnummer og lignende er privat når denne informasjonen sendes til dette nettstedet. Dette gjør at du trygt kan handle hos oss uten at din informasjon blir stjålet. Dette kjennetegnes ved at vår nettside er HTTPS sikker, og har gyldig sertifikat. 

Dette kan vi gjøre
Vi tar forbehold om feil/mangler ved nettsiden, og tar oss rettigheten til å kansellere ordre dersom det skulle være behov for dette. Ved forhåndsbetaling av kansellert ordre vil vi ALLTID refundere betalt beløp.